Dacă vreți să aflați mai multe despre brandul ROTRICO, publicăm unul din primele noastre interviuri.

Florentina Nițu  în Ziarul Financiar – aici găsiți articolul

Un start-up pe zi: Trei tinere cu experienţă în domeniul consultanţei au investit 12.000 de euro în producţia de tricouri care transmit mesaje prin QR code

Alina Ieremciuc, Mirela Irindea și Mariana Solonari au decis în 2018 să îşi lase în urmă joburile din domeniul serviciilor de consultanţă şi să pornească un business propriu în producţie. Ele au vrut să aducă pe piaţă un produs diferit şi au optat pentru tricouri care transmit mesaje prin QR code.

Iniţial, antreprenoarele au început să facă tricouri cu mesaje româneşti, iar din acest an au demarat poducţia de tricouri cu QR code, care transmit mesaje din cărţi contemporane. Produsele poartă brandul ROTRICO, iar investiţia în acest business se ridică la 12.000 de euro, bani necesari pentru achiziţionarea utilajelor şi crearea magazinului online.

„Am ales o denumire simplă, care să spună exact ce vindem: RO (româneşti) TRICO (tricouri). Trăim într-o vreme în care oamenii nu se mai îmbracă cu lucruri care doar arată bine. Poveştile din spatele acelor lucruri sunt cele care îi atrag din ce în ce mai mult pe cumpărători. Noi am început prin a recomanda câte o carte prin intermediul fiecărui tricou.“ QR code-ul imprimat pe umăr îi face curioşi pe clienţi. De ce nu, este şi o modalitate de a intra în contact cu alţi oameni, spun cele trei fonda­toare ale brandului ROTRICO.

impachetare tricouri ROTRICO

Prima colecţie de tricouri a fost lansată în urmă cu o lună, iar tema acesteia au fost animalele, cartea aso­ciată acesteia fiind „Ferma animalelor“ de George Orwell. Mesajele de pe tricouri sunt însă preluate din mai multe opere literare. Mesajele pentru prima colecţie sunt din cărţi precum „Palatul lunii“ de Paul Auster; „Incendii“ de Iulia Modiga; „Domnul şi câinele“ de Adriaan van Dis; „Ocean Mare“ de Alessandro Baricco, „Manual pentru femei de serviciu“ de Lucia Berlin sau „Lucruri transparente“ de Vladimir Nabokov.

„Am colaborat cu scriitorul Liviu G. Stan pentru asocierea graficii cu cărţi şi chiar pagini din acele cărţi.“

Pregătirea produselor, de la gândirea conceptului la realizarea designului, alegerea cărţilor şi mesajelor din ele, producţia efectivă a tricourilor şi crearea magazinului online, a durat mai bine de trei luni, explică reprezentantele companiei Forţatradiţiei, care controlează brandul ROTRICO.

„Ferma animalelor“ este o colecţie cu peste 30 de modele de tricouri. Aceasta a fost asociată cu lumea cărţilor, însă cele trei antreprenoare îşi propun să pregătească pentru toamnă o colecţie pe care să o asocieze fie cu elemente ale cinematografiei româneşti, fie cu muzică veche românească, pictură sau sculptură. Tricourile pot fi personalizate şi cu dedicaţii, în funcţie de cerinţele clienţilor.

„În prima săptămână am avut 10 comenzi, în a doua 7 şi în următoarea 15. Sperăm să ajungem la 100 de clienţi constanţi pe lună, iar în prima jumătate de an din viaţa brandului să ajungem la vânzări cumulate de 25.000-30.000 de lei. Toţi cei care aud de noi şi înțeleg conceptul, de obicei, ne scriu pentru că li se pare atractivă ideea şi cumpără un tricou cadou.“

Într-un an compania îşi propune să vândă circa 2.000 de tricouri. Antreprenoarele spun că în prezent nu se axează prea mult pe vânzare, ci mai degrabă pe a face brandul cunoscut. Ele spun că lucrează la un concept similar şi pentru producţia de hanorace sau plăsuţe pentru cumpărături cu mesaje.


Clienţii caută producători români dacă aceştia au în ofertă bunuri care îi atrag, susţin fondatoarele. Ele explică că deşi au preţuri mai mari decât magazinele mass-market „ un tricou costă 115 de lei „ clienţii le aleg pentru modul inovator de a le transmite un mesaj prin QR code.

carturesti arta traditiei

„Oamenii vor ca hainele pe care le cumpără să transmită un mesaj pe care ei nu au curajul să-l zică cu voce tare, combinat cu culori şi forme ieşite din tipare. Asta vrem să facem şi noi din printul pe haine – o formă de manifestare a propriei personalităţi, totuşi rămănând în tendinţe. Visul nostru este ca în 2-3 ani să o aducem pe Monalisa (imprimanta de sublimare cea mai performantă) în România.“

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *